jump to navigation

KDNP: Eladó – avagy párt “aktivitás” a twitteren 2009. október 12. 17.14

Posted by Hampuk Richárd in web.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Közel egy hete elkezdtem egy érdekes megfigyelést. A twitteren megkerestem a nagyobb politikai pártok profilját és elkezdtem követni őket. Az eddigi tapasztalataim meglepőek, nem erre számítottam… Az MDFen kívül az összes parlamenti párt profilját megtaláltam, bár a KDNP Eladó bioja sok mindent elárul… bár gondolom itt a profil és nem a párt az ami áruba bocsájttatott:)

Őszintén megmondom, hogy mivel anno egy olyan konferenciára hívtak meg ahol a jobbik internetes aktívitása volt a téma, most is arra számítottam, hogy ők lesznek fölényben. Második legaktívabbnak a Fideszt gondoltam vagy az SZDSZt a többieket ezek után.

Egy hét követés után azonban meg kell, hgy állapítsam a Magyar Kommunista Munkáspárt a legaktívabb twitterező. Őket követi az SZDSZonline majd az LMP. A többiek nem igen adnak hírt magukról (egy hét viszonylatban). De nézzük akkor objektíve számokban a twitter megjelenéseket.:

Mukáspárt: 19 követő, 71 bejegyzés
SZDSZonline: 93 követő, 130 bejegyzés
LMP: 300 követő, 88 bejegyzés
Jobbik: 8 követő, 2 bejegyzés
Fidesz: 22 követő, 0 bejegyzés (ez nem biztos, hogy a hivatalos profil, de másikat nem találtam)
MSZP: 12követő, 0 bejegyzés
KDNP: 5 követő, 0 bejegyzés – ELADÓ

A fenti számokból jól látszik, hogy eddig az SZDSZ használta legtöbbet a twittert azonban az LMPnek van a legtöbb követője, ami érdekesség hiszen ők és a Munkáspárt kapják a legkisebb (hagyományos*)médiafigyelmet. Azonban megerősíti azt a gondolatomat, hogy pont ezekben az esetekben lehet rendkívül hatásos a Social Média eszközrendszere, ugyanis ezeken a csatornákon a hagyományos* média kihagyásával közvetlenül tudnak üzeneteket továbbítani követőink/rajongóink felé.

Sajnálatos az, hogy vannak olyan országosan kiépített pártok (FIDESZ,MDF,MSZP,KDNP) akik egyáltalán nem élnek ezekkel az eszközökkel, pedig azt gondolná az ember, hogy számukra is fontos az a 2,8 millió ember akik naponta használják az internetet.

Magyar görbetükör a KDNP eladó profilja, hiszen nem az a gond, hogy volt valaki olyan élelmes és beregisztrálta ezt a nevet, hanem az, hogy parlamenti párt még nem jutott el odáig, hogy megszerezze.

Jó csiripelést kívánok a pártoknak, figyelem őket tovább és ha érdekeset látok megírom:)

* Bevallom, ezt a hagyományos média kifejezést nem én találtam ki. Igazából nem is értem, hogy a szóbeszédnél mi hagyományosabb…. Tehát a hagyományos média alatt a TV-t, rádiót, nyomtatott sajtót értem.

Reklámok

Hozzászólások»

1. onlinemarketinges - 2009. november 4. 16.56

Kedves cikkíró!

Hogy jött az ki, hogy a Munkáspárt a legaktívabb twitterező? Az idézett adatok szerint magasan a legtöbb követője (300 fő) az LMP-nek van, és a bejegyzések számában sem ez a párt az első, hanem az SZDSZ.
Picit jobban oda kéne figyelni, mert ez a hiba az egész cikket hiteltelenné teszi.

richardhampuk - 2009. november 4. 17.12

Kedves onlinemarketinges, ha figyelmesen olvasta a bejegyzést akkor a kérdésre a választ is megtalálhatta és nem kellett volna hiteltelenséggel vádolnia: ,,Egy hét követés után azonban meg kell, hogy állapítsam a Magyar Kommunista Munkáspárt a legaktívabb twitterező. Őket követi az SZDSZonline majd az LMP. A többiek nem igen adnak hírt magukról (egy hét viszonylatban). De nézzük akkor objektíve számokban a twitter megjelenéseket” 2x is feltüntettem, hogy a figyelt 1 hét viszonylatában szubjektíven ez volt a tapasztalat, majd utána objektív kutatási módszerrel feltüntettem az adatokat ami módosította az össz. eredményt.

2. TiborR - 2009. október 13. 1.02

Érdekes cikk. Magam a “széljobb” csivitjeit ismerem. Onnan a náczivadászok a legaktívabbak. Lassan jön fel a többi is — kezdve a Szent Korona Rádióval. S még “ott van” a turulcsirip is. Pl a tüntetések alkalmával ez a leghatékonyabb hírfórum, mert a tudósítók oldalai mind komoly terhelésnek (+denial of service támadások) vannak kitéve.

De elnézést, ha eltértem a tárgytól!


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s